/

Paprykarz szczeciński łączy pokolenia

Biznesy stabilne, z silną pozycją na rynku, to firmy, które wiedzą, jak rozmawiać z klientem, ale przede wszystkim słuchają go i odpowiadają na jego potrzeby  – mówi Olgierd Geblewicz, Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego.

Największym wyzwaniem, przed jakim staje każda firma, jest zaistnienie w świadomości klientów. Nie tylko musi sprawić, że konsument zauważy ją, ale też uzna za wiarygodną i obdarzy zaufaniem. Skutecznie robi to od 1992 roku firma DEGA, produkująca sałatki warzywne, przetwory rybne, pasty oraz konserwy – w tym kultowy paprykarz szczeciński.

– Jako producent, staramy się dotrzeć do klientów również bezpośrednio. Jest to możliwe dzięki działaniom w social media – w naszym przypadku są to Facebook i Instagram, aktywna strona www oraz kanał Dega Party na YouTube. Te działania kierujemy głównie do młodego odbiorcy – tzw. pokolenia Z, czyli osób urodzonych po roku 2000, które wkraczają w dorosłe życie i zaczynają podejmować pierwsze decyzje zakupowe. Nie zapominamy jednak o konsumentach w wieku 30-45 lat oraz starszych – to te osoby najczęściej sięgają po nasze produkty – mówi Anna Chołuj, specjalista ds. marketingu i PR w firmie DEGA.

Firma DEGA na tyle dobrze zna swoją klientelę, że potrafi właściwie dobrać formę komunikacji oraz jej kanały – wie, jak mówić, by odbiorcy chcieli jej słuchać.

– Podpowiadamy klientom, jak korzystać z naszych produktów, prezentujemy ich potencjał. Robimy to również za pomocą wcześniej wspomnianego kanału YouTube, na którym publikujemy filmy z prostymi, ale smacznymi i łatwymi w przygotowaniu przepisami kulinarnymi. Prezentujemy w nich nasze produkty, pokazując, jak można je łączyć z innymi, na przykład z tortillą, warzywami, modnymi ostatnio kiełkami czy oliwkami.  Klienci korzystają z tych podpowiedzi, ale polegają również na recenzjach i pomysłach blogerów. Co ciekawe, pokolenie 20+ właśnie od blogerów dowiaduje się o paprykarzu szczecińskim – choć zdawać by się mogło, że zna go każdy – w końcu to „kultowy” produkt, znany Polakom od lat 60. A jednak również on wymaga odpowiedniej promocji online – opowiada Anna Chołuj.

Zaistnienie w świadomości konsumentów to dopiero początek. A co dalej? Zespół DEGA cały czas podejmuje działania, które wzmacniają wizerunek firmy i jej pozycję na rynku. Bo bezcenne zaufanie klientów, zdobywane przez wiele lat ciężkiej pracy, trzeba pielęgnować każdego dnia.

– To, co ma bardzo pozytywny wpływ na odbiór firmy to limitowane edycje poszczególnych produktów. Ponownie przytoczę tu przykład paprykarza szczecińskiego, który produkuje kilka innych firm w Polsce. Jednak to właśnie nasz paprykarz w serii limitowanej prezentowany był na organizowanych przez Urząd Marszałkowski w Szczecinie obchodach 30-lecia pierwszych częściowo wolnych wyborów.

W czasie tego wydarzenia, mieszkańcy mogli degustować paprykarz szczeciński w specjalnym opakowaniu dedykowanym tej wyjątkowej okoliczności. Taka degustacja to doskonała okazja na zebranie opinii i uwag na temat smaku naszych produktów.

To właśnie Konsument pomaga nam swoimi opiniami wyciągać wnioski i cały czas udoskonalać naszą ofertę – podsumowuje Anna Chołuj.

Paprykarz szczeciński, jak z uśmiechem stwierdzają szczecinianie, jest wszak ich flagowym produktem. Doskonale wpisuje się zarówno w morskie tradycje, jak i biznesową teraźniejszość całego Pomorza Zachodniego. A firma DEGA ma nadzieję, że uda się do niego przekonać również mieszkańców innych części naszego kraju.

Przejdź do pozostałch wiadomości